NUFFNANG

Wednesday 12 November 2014

Jadi Suri Rumah Juga Boleh Berbakti


Assalamualaikum, saya Khairunnisa Hamzah, merupakan arkitek graduan yang pernah berkhidmat di firma swasta dan agensi kerajaan sebagai arkitek. Saya mula memasuki kelas blog puan Masayu Ahmadpada bulan mei 2013, setelah satu tahun bergelar suri rumah sepenuh masa dan menjalankan perniagaan cheesetart dari rumah ketika itu sambil membuat rekabentuk kediaman kenalan terdekat. Di mana ketika itu saya terumbang ambing berhenti kerja dengan notis 24jam sahaja kerana masalah penjagaan anak yang sakit ketika itu. Alhamdulillah dengan menyertai kelas blog, puan masayu guide saya untuk kembali yakin berkongsi tentang senibina. Justeru itu saya buka blog bertajuk Panduan Untuk Kediaman Idaman (http://khairunnisahamzahara.blogspot.com).

Sebelum menyertai kelas blog puan masayu, saya pernah masuk pertandingan rekabentuk kediaman dan tersiar di majalah impiana tahun 2011. Tahun 2012 semakin nampak taringnya apabila saya keudara di rancangan safiyya tv9 berkongsi tentang bekerja sebagai petekabentuk dari rumah. Tahun 2013, saya ditemuramah pula dengan majalah midi dan mingguan wanita. Setelah menyertai jemaah abdr, alhamdulillah menerima lagi temuramah dari pelbagai majalah seperti majalah Nur, Mingguan wanita dan era muslimah. saya juga keudara sekali lagi di tv3,mhi berkongsi tentang bisnes homestay. Semuanya gara-gara blog yg berada di no1 dalam carian Google. Alhamdulillah.

Saya mula menjadi guru online Akademi Bekerja Di Rumah di bawah puan masayu selepas beberapa bulan menyiapkan blog. Kemudian mempunyai berpuluh protege. Setelah ada kekuatan, saya beranikan diri untuk membuat kelas dan seminar secara live. Akhirnya pada mei 2014, saya telah melangkah keluar dari zon selesa dan mendaftar syarikat serta sedang bergerak ke depan lagi untuk menjalankan aktiviti penyebaran ilmu senibina kehidupan di rumah dan merekabentuk kediaman orang ramai.

Oh ya, puan masayu berikan keyakinan untuk saya wujudkan ebook pertama iaitu panduan kediaman pertamaku dan kini alhamdulillah, saya boleh wujudkan ebook ebook yang lain dengan mudah. Ebook yang sudah keluar seperti ebook rahsia teknik branding untuk diri dan perniagaan adalah ebook kedua dan insyaallah lagi tiga hari keliar ebook ketiga iaitu tips ibu boleh bekerja dan berkarya dari rumah. Insyaallah juga akan dilancarkan website perkhidmatan saya sebagai perunding senibina kehidupan di rumah dengan nama website yang bakal dimaklumkan kelak. Ia masih dalam pembikinan dan dalam pendaftaran logo.

Terima kasih pada puan masayu, sahabat guru online, semua protege yang dirindui dan jemaah abdr yang lain. saya doakan abdr menjadi perintis kepada kekuatan suri rumah di malaysia. Mana tahu akan datang indonesia, singapore dan brunei juga 


Selamat maju jaya semua. Moga anda semua berjaya dan berbahagia dunia dan akhirat. Aminn

Khairunnisa Hamzahara
Senibina Kehidupan Di Rumah

Siapa anda? Tinggalkan jejak anda di ruang komen di bawah ;)

Dapatkan Ebook berikut untuk rujukan dan pengetahuan anda terutamanya bagi yang mahu bergelar WAHM (working at home mother)



(RM55 : Tempah Di sini : http://khairunnisahamzahara.blogspot.com/p/borang-tempahan.html)


(RM45 (pre order) harga asal RM55 sehingga 15 NOV 2014 sahaja)
: Tempah Di sini : http://khairunnisahamzahara.blogspot.com/p/borang-tempahan.html)


1 comments:

Shuhaida Subri said... [Reply to comment]

Bengkel Branding tu dah xde buat lagi ke?
Boleh email saya tentang Bengkel Branding di shuhaida767@gmail.com

Post a Comment

Popular Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LIKE OFFIAL FB KHAIRUNNISA HAMZAHARA

LIKE PAGE REKABENTUK 3D

LIKE PAGE PENULIS BEBAS DAN USAHAWAN ONLINE

LIKE PAGE BELAJAR BLOG ONLINE

LIKE PAGE HOMESTAY PENULIS

LIKE PAGE BUTIK MUSLIMAH PENULIS

LIKE PAGE WAHM SAHM SOHO