NUFFNANG

Wednesday 11 September 2013

Beli lah pancing, kelak boleh dapatkan ikan sendiri


Teks : kahirunnisa hamzahara

Imej : Google



Salam ukhuwah. 

Terima kasih banyak-banyak yang baru add friends.

Selamat berkenalan. 

Memang ramai yang saya tak kenal tapi apa salahnya untuk mulakan ukhuwah. Saya tak tak de apa pun. Hanya suri rumah sepenuh masa. Suami pula ajen insurans Prudential sepenuh masa. Tujuan saya hanya satu, menyampai dan berkongsi apa yang terbaik bagi saya. Bukan sekadar menceritakan tentang kebaikkannya malah untuk dikongsikan bersama. Sebab itu saya bercerita dan berkongsi serta mengajak untuk mencuba dan menyertai sendiri tentang pelbagai perkara. Hidup ini bukan rahsia. Apa yang saya buat? semuanya ada disebutkan di cover imej di atas page FB saya ni. Terbaru, dah hampir 3 bulan saya menjadi blogger tegar yang berkongsi banyak tentang perkara kediaman dan suri rumah. Malah dah aktif sebagai guru online di akademi bekerja dari rumah di mana saya dan rakan guru lain bersatu untuk membantu ramai suri di luar sana untuk menyediakan platform di alam maya dengan cara berblogging dan mewujudkan fan page sendiri. Memang ramai yang ada blog dan fan page yang lebih hebat. Tapi kami di sini membantu tunjuk kan langkah-langkah yang asas. Makanya kami punya blog dan fan page juga perlu kelihatan simple dan asas bagi memudahkan penyampaian dan proses pembelajaran asas buat peserta yang baru nak belajar langkah demi langkah. Sememangnya bila dah selesai yang asas, ramai peserta dah dapat gear, memecut laju menghias dan memadatkan lagi blog masing-masing. Siap buka banyak cawangan blog dan fan page lagi. Ini namanya kita sediakan "pancing" nya. kalau asyik di berikan ikan, sampai bila kan? baik kami berikan pancing, boleh lah tangkap ikan sendiri di lain hari masa kami dah tak ada nanti. Pancing perlu dibeli sekali, begitulah dengan kelas asas blog ni. Ramai dah sertai kelas ni dan masing-masing berpuas hati, malah saya sendiri asal dari kelas ini satu ketika dulu. 

Usah berlengah lagi, bulan demi bulan yuran semakin meningkat. Buat kata peserta kelas, Shikin Apit : "Makin lama makin ramai yang masuk sehingga saya terlepas yuran promosi rm130 pada bulan Jun" 

untuk jenguk-jenguk macam mana kelas dijalankan , boleh tengok di sini :

dah tengok, nak daftar, boleh daftar di sini :

atau kalau tak nak buka link-link tersebut, PM saja saya, Nisa Nua untuk dapatkan keterangan lanjut. Kita chit chat dulu. Saya pun perlu analisa dulu kemahiran/kepakaran/minat masing-masing sebelum menentukan kelas mana yang sesuai dan blog macam mana yang sesuai.

p/s: dulu saya paling suka sertai kelas ni sebab ada yang tolong komen dan bincangkan idea-idea lebih baik untuk kebaikkan blog saya. malah jadi semangat berkongsi di tapak blog bila setiap peserta kelas saling bertukar link blog di blog masing-masing dan aktif update. macam berebut nak berkongsi. manfaatkan internet yang ada  tapi paling penting, setkan nawaitu dan tujuan utama berblogging, jika tak, tak kemana pun, lepas dah siap blog, dah tak de update lagi sebab takde matlamat. di sini kami bagi EXTRA asas blog dengan membentuk MATLAMAT dan NAWAITU dalam berblogging. apa pun kita buat , kukuhkan matlamat. siapa baca blog saya, boleh tahu tak apa matlamat saya? 



0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LIKE OFFIAL FB KHAIRUNNISA HAMZAHARA

LIKE PAGE REKABENTUK 3D

LIKE PAGE PENULIS BEBAS DAN USAHAWAN ONLINE

LIKE PAGE BELAJAR BLOG ONLINE

LIKE PAGE HOMESTAY PENULIS

LIKE PAGE BUTIK MUSLIMAH PENULIS

LIKE PAGE WAHM SAHM SOHO