NUFFNANG

Thursday 6 June 2013

Masuk Majalah Lagi dan Lagi

Teks : Khairunnisa Hamzahara

HARI INI KISAH SAYA & MAK MERTUA DI MAJALAH MINGGUAN WANITA (7 Jun 2013)

Alhamdulilah syukur..masih boleh mengadap di hadapan laptop lagi. banyak sungguh jasa laptop ni. Minggu ni dapat info dari seorang editor Majalah Mingguan Wanita , kisah saya bersama mak mertua disiarkan di Majalah Mingguan Wanita edisi 7 Jun - 13 Jun 2013. Hari ini dah 7 Jun kan? Kalau ada yang berada kat luar tu singgah-singgah la beli Majalah Mingguan wanita. Saya belum berkesempatan keluar membeli. Alamat tunggu en.abang balik bawakan majalah (dah sms pesan suruh beli tadi :))

RUMAH DALAM MAJALAH MINGGUAN WANITA 
Saya suka Majalah ni. Harganya berpatutan. RM3 lebih sahaja. Boleh jadi majalah santai semasa breakfast. Selak selak sambil makan. Banyak info dan kisah inspirasi. Dalam menjadi peminat majalah Mingguan Wanita ni, tup tup satu hari mendapat email dan panggilan telefon dari editor majalah ini. Pernah sekali kisah rumah saya dimuatkan dalam Majalah ini iaitu pada bulan Mac yang lalu. Ada sesiapa pernah perasan? Pastinya tak perasan :)


Bila ditanya mana editor tersebut kenal saya. Dia kata dia terjumpa entry saya berkenaan rumah saya masuk Majalah Impiana pada tahun 2011 yang lalu. Dan dia membaca kisah-kisah berkenaan rumah saya di blog lama saya



RUMAH SAYA DALAM  MAJALAH IMPIANA EDISI OKTOBER 2011 

 








catatan lama saya :
 Assalammualaikum

Kawan-kawan dan para blogger di luar sana,
Alhamdulillah rumah NUANISA terpilih untuk masuk dalam majalah IMPIANA.
Semalam dah keluar di pasaran. Edisi oktober.
Punye lah seronok dan excited sampai awal2 pagi lagi dah gi kedai buku nak cari IMPIANA. Selak slow2..sekali tengok ada gambar rumah kami. Page 52-58...Banyak page jugak tu.

Macam mana terpilih masuk IMPIANA?
Sebenarnya NUANISA masuk pertandingan yang dianjurkan oleh IMPIANA.
Tapi tak menang. Pastu tup2 satu hari tu ada sorang reporter IMPIANA call bg tahu yang diaorang nak datang shooting kat umah kitaorang. So, set lah appointment and team IMPIANA datang. 

Time tu, Ibu nisa pon datang jugak ngan kawan dia. Nak tengok mcm mana team IMPIANA datang shooting rumah. Pada masa tu, Nisa dalam pantang. Baru lahirkan anak kedua . Team IMPIANA datang pada bulan APRIL. Tunggu punya tunggu, bulan edisi bulan OKTOBER baru kuar dalam majalah.

Nape lambat kuar? Hehehe...sebab reporter yang datang ke rumah NUANISA tu dah berpindah ke tempat lain, so column tuk rumah nisa tu pending and hang..tak ada orang yang uruskan. Tapi selepas Editor IMPIANA tu tahu, dia dgn pantas betul kan semula keadaan dan masukkan tentang rumah NUANISA di edisi OKTOBER.

Rupanya seronok bila tengok gambar rumah kita di majalah. Walaupun kini rumah NUANISA jauh berbeza dari dalam majalah tersebut, tapi kami amat puas hati. Ia secara tidak langsung memberikan kami semangat yang lebih kuat tuk sentiasa memelilhara rumah kami dengan baik dan mendekorasi rumah kami agar lebih baik, indah dan selesa dari masa ke semasa.

Jgn lupa beli ya...edisi bulan ni sangat berguna sebab ada tips2 untuk pengstoran yang baik, lengkap untuk semua jenis ruang!


DI MAJALAH MIDI PULA

Oh jika diingat semula sebenarnya Editor majalah MIDI yang terperasan saya di Blog saya. Kemudian dia menyampaikan hasrat untuk shoot sikit rumah saya dan interview sikit. Saya pun setuju. Kemudian editor tersebut tak dapat datang ke rumah saya pada hari yang dijanjikan. Pada masa yang sama team karangkraft dia dari Majalah Mingguan Wanita pun nak datang shoot rumah saya jadi kakak editor ni minta tolong kakak editor majalah mingguan wanita untuk shoot kan sekali bagi pihak MIDI. Masa bulan Mac 2013 tu keluar serentak kisah rumah kami di dua buah majalah. Lucu tapi seronok. Anak-anak suka belek-belek majalah tu. Mereka macam seronok sampai kalau kemas rumah si kakak akan cakap, kemas cantik cantik nanti majalah nak datang tangkap gambar. bole kakak masuk majalah lagi (usia si kakak 4 tahun)


TERKESAN 

Terkesan sungguh pada anak-anak, saya dan suami sejak kediaman kami dimuatkan dalam majalah. Anak-anak seakan-akan faham walau masih kecil lagi. Kalau berkemas suka tolong sebab nak masuk dalam majalah lagi katanya. Siap bagi idea pilih color atau susun perabot lagi. Begitu juga dengan suami, rajin bantu kemas rumah dan hias rumah, kata nya, bulan ni takde majalah nak datang ke. Saya suka dengan perkembangan sihat ni. Bukan saja-saja nak masuk majalah tapi bila kita berkongsi secara sihat, orang lain pun dapat membaca nawaitu kita, nak berkongsi atau nak menunjuk. BAgi saya diluar sana rami arkitek dan interior design yang berkaliber jika dibandig dengan saya ni apalah sangat. Tapi ia bukan penghalang saya untuk berkongsi minat, ilmu dan pengalaman. Bagi saya ia bukan milik saya seorang tapi ia anugerah yang dipinjamkan oleh Illahi untuk mereka-mereka di sekeliling kita

MASUK TV PULA  

Dari kisah-kisah di majalah ini, akhirnya saya mendapat panggilan dari rancangan TV pula. Nak tahu kisahnya? Nanti saya ceritakan pada entry yang lain :)

~Semua perkara tidak mustahil/setiap amalan dimulakan dengan niat~




//KHAIRUNNISA HAMZAHARA// 

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LIKE OFFIAL FB KHAIRUNNISA HAMZAHARA

LIKE PAGE REKABENTUK 3D

LIKE PAGE PENULIS BEBAS DAN USAHAWAN ONLINE

LIKE PAGE BELAJAR BLOG ONLINE

LIKE PAGE HOMESTAY PENULIS

LIKE PAGE BUTIK MUSLIMAH PENULIS

LIKE PAGE WAHM SAHM SOHO