NUFFNANG

Monday 30 December 2013

SURI RUMAH DI SENARAIKAN SEBAGAI PEKERJAAN BERISIKO TAHAP KEDUA


Teks: khairunnisa hamzahara


Untuk info tengah hari :
Tahukah kalian bagi pencarum insurans yang merupakan suri rumah sepenuh masa di kategorikan kepada level 2 dalam tahap risiko? Jika bekerja dipejabat risiko nya masih di level 1. Suri rumah lebih tinggi risikonya iaitu level 2, jika bekerja off shore (oil & gas) dan juga pilot ia lebih tinggi risikonya dan dikategorikan di level 4. 

Oleh itu bagi suri rumah yang belum ada perlindungan insurans, boleh PM saya Nisa Nua untuk temujanji sign up insurans dan perbincangan jenis premium yang perlu di carum. Yang pasti, naik tahun baru, pasti ada review semula dari syarikat insurans dan premium akan semakin meningkat nilai dan harganya berikutan kenaikkan harga dari pelbagai sudut kehidupan kita sekarang ni. sana sini naik. sementara belum ada announceent kenaikkan premium insurans, mari mula buat di mana ia merangkumi 3 perkara dalam satu pelan. Perindungan (pampasan) + kad perubatan (hospital) + simpanan (tabungan).

Jika sudah mencarum, fikirkan pula untuk orang tersayang, anak-anak dan kedua ibu bapa yang sudah mula di makan usia. Semua boleh mencarum dan menerima bantuan insurans apabila berlaku musibah asalkan memenuhi syaratnya semasa mendaftar iaitu sihat walafiat. Musibah dan kewangan untuk perubatan penyakit akan diberikan sepenuhnya apabila musibah dan masalah kesihatan dihidapi selepas menjadi ahli sehingga ke usia 70 tahun lamanya. Bayaran bulanan sama saja bermula dari awal mencarum sehingga ke umur 70-80 tahun.

p/s: saya pula yang risau bila tahu ramai rakan suri rumah belum ada insurans. agak2 siapa tahu kenapa suri rumah di kategorikan kepada tahap (level 2) dalam senarai tahap risiko pekerjaan? 

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LIKE OFFIAL FB KHAIRUNNISA HAMZAHARA

LIKE PAGE REKABENTUK 3D

LIKE PAGE PENULIS BEBAS DAN USAHAWAN ONLINE

LIKE PAGE BELAJAR BLOG ONLINE

LIKE PAGE HOMESTAY PENULIS

LIKE PAGE BUTIK MUSLIMAH PENULIS

LIKE PAGE WAHM SAHM SOHO