Friday, 11 October 2013

Terima Jemputan MHI melalui Blog

Teks: Khairunnisa Hamzahara




Alkisah ku yang di rumah. Seperti biasa , semangat membuat rekabentuk kediaman yang di tempah. Sambil itu menjawab pertanyaan yang masuk tentang cara-cara menempah rekabentuk dan tentang pendaftaran kelas asas blog. Satu persatu perlu di jawab. Tak kurang juga yang bertanya tentang perlindungan insurans takaful untuk anak-anak mereka. Tahniah kepada yang dah buat. Yang belum buat boleh PM saya. Suami saya , En.Nua adalah ajen takaful sejak 3 tahun yang lalu .Sejak jadi admin page butik online ibu ni, bertalu-talu message masuk untuk order koleksi pakaian muslimah kami. Syukur alhamdulillah. Kata pelanggan koleksi kami memang sedap dipakai dan nampak bergaya. 


Namun sedikit sedih kerana tidak dapat memenuhi jemputan MHI untuk mengadakan persembahan secara LIVE cara menghias kediaman di TV3 pada minggu ini. Last minit. Harap adalah peluang di lain hari. Dok terbayang juga jika jadi lah minggu ni bersiaran LIVE, bagaimana lah nak handle kekok sbb tak pernah LIVE di TV. 

Syukur, peluang ini semua bukan datang secara bergolek, tetapi melalui perkongsian di alam maya. Maklumlah bila dah duduk rumah tu online sajalah untuk menyambungkan diri kita dengan dunia luar. Kini dah pun dijemput menjadi kolumnis majalah era muslimah. berdebar juga nak lihat artikel sulong keluar di majalah pada bulan depan. 

Banyak peluang yang saya nampak dan saya dah terima hanya menerusi alam maya. Bukan sekadar dapat berniaga, dapat juga berkenalan, dan dapat mengembangkan ilmu serta dapat jemputan dan rezeki yang tak disangka. Jangan pernah kecilkan dunia kita, walau sekecil mana pun kita, kita semua adalah khalifah Allah. Setiap orang ada peranannya.


Sebab tu saya sangat sarankan sesiapa yang belum ada blog, meh buat blog. Sesiapa yang dah ada, tetapi too personal, meh kita ubah kepada yg boleh memberikan manfaat kepada orang lain. Jangan buang masa. Manfaatkanlah penulisan dan kemahiran berblog. Atas dasar ini, saya sanggup menjadi guru online ketika mula-mula grad kelas asas blog pada pertengahan tahun ini yang lalu. Pendaftaran ke kelas di buka setiap hari. Message saya di FB personal Nisa Nua ATAU di FB Official Khairunnisa Hamzahara untuk mendaftar ya. Insyaallah, semuanya boleh bermula di sini. Yang penting sanggup berusaha.

Dua kelas berlangsung di Akademi Bekerja Di Rumah di mana saya juga merupakan salah seorang Guru Online. Semuanya hanya dari rumah.

Kelas asas blog dan penulisan Apa yang kita belajar dalam kelas asas blog dan penulisan.
a.. Menulis cara santai, tetapi masih lagi mengekalkan Bahasa Melayu formal. Ini salah satu cara menarik minat pembaca suka dan datang lagi ke blog.
b. Bina tapak awal memperkenalkan diri kepada pembaca/bakal pelanggan.
c. Belajar menulis dan latihan menulis untuk dapatkan momentum.
d. Teknik tulisan yang mempengaruhi pembaca datang dan datang lagi.
e. Bergabung dengan lebih rami blogger-lebih 100 blog dalam akademi, untuk membantu aliran trafik ke blog.
f.Ramai yang mahu bermula tetapi tidak tahu cara, menulis boleh dilatih jika tahu teknik yang betul.
g. Mengetahui teknik yang betul, apa yang kita suka tulis dan cara konsisten untuk terus aktif menulis di blog.
h. Sudah ada blog, tetapi sudah tidak ada idea untuk meneruskan usaha berblog.
Jika kalian berada dalam salah satu kategori di atas, boleh sertai kami dalam kelas asas blog dan penulisan. Analisa dahulu sebelum masuk kelas.
Kelas asas blog dan fan page (bisnes) Apa yang kita belajar dalam kelas asas blog dan fan page (mula bisnes)
a. Kelas ini khusus bagi suri rumah yang benar-benar zero tentang urus niaga secara online.
b. Mahu mula tetapi tidak tahu cara.
c. Mahu mula tetapi tidak ada produk. Kami menyediakan beberapa produk pilihan, produk sunnah, buku, pakej ebook, ruang periklanan. Juga peluang sebagai pembantu kelas di akademi bekerja di rumah.
d. Kelas ini sesuai untuk belajar menjana pendapatan awal RM10, kemudian tingkatkan lagi, RM20, RM50, RM100 begitulah seterusnya (ini adlaah tertakluk kepada usaha yang konsisten daripada peserta.
e. Kelas ini juga sesuai untuk suri yang sibuk, surirumah sepenuh masa, suri bekerjayaa yang mahu buat secara sambilan. Ini adalah langkah awal, kami sediakan berdasarkan permintaan demi permintaan.
f. Apabaila sudah pandai, boleh belajar lagi dengan otai-otai pemasaran yang lain. juga bina jaringan bisnes secara online.
g. Apa yang kita belajar di dalam kelas ini. Analisa dahulu untuk kenalpasti apa produk yang sesuai/minat/pengalaman. Belajar buat blog kedai online, belajar menulis konsisten, belajar buat borang tempahan, jenis-jenis entri, belajar buat pan page, belajar buat pautan, belajar buat pautan antara blog untuk aliran trafik.
h. Untuk mula, kita analisa dahulu,  Pendaftaran adalah setiap hari.

PROMOSI HARI INI!!!
Kini Ebook Belajar Asas Blog telah dikemaskini dalam version PDF. Rebut peluang Keemasan ini kerana sempena pelancaran Ebook ini pada 12 Oktober (esok) , promosi dengan hanya RM30 SAHAJA (harga asal RM50) untuk semua orang terutamanya bagi yang berminat untuk menyertai Kelas Asas Blog (yuran kelas jatuh harga RM100 SAHAJA -tanpa percuma ebook lain) dan RM160 SAHAJA dengan mendapat 3 ebook (berbanding harga sebenar RM180) 

 {PROMOSI TERHAD SEHINGGA 12/10/2013}
Pre Order ditutup pada 11.59pm hari ini.

Harga ebook akan kembali kepada harga asal selepas tamatnya promosi iaitu kepada harga RM50, HUBUNGI SAYA SEGERA UNTUK PREORDER INI !!
Designer & Guru Online:
//KHAIRUNNISA HAMZAHARA//
Senibina KEhidupan Di Rumah
khairunnisahamzahara@gmail.com

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LIKE OFFIAL FB KHAIRUNNISA HAMZAHARA

LIKE PAGE REKABENTUK 3D

LIKE PAGE PENULIS BEBAS DAN USAHAWAN ONLINE

LIKE PAGE BELAJAR BLOG ONLINE

LIKE PAGE HOMESTAY PENULIS

LIKE PAGE BUTIK MUSLIMAH PENULIS

LIKE PAGE WAHM SAHM SOHO