NUFFNANG

Monday 2 September 2013

Peluang Untuk Bekerja Sendiri Dari Rumah

Teks: khairunnisa hamzahara


Alhamdulillah,

sekarang dah kerja di rumah. Kurang beban suami nak kene hantar gi pejabat kat KL pagi-pagi.Sekarang ni kerajaan ke siapa ke dah tak heran ada rakyat yang teraniaya atau terseksa. Minyak naik harga, barang naik harga, rumah naik harga, kos perubatan naik harga. Gaji? Naik gaji naik lah harga keperluan asas. Jadi, sama juga. Ini yang menguatkan kami tuk bekerja sendiri. Tak sanggup lagi kerja kuat tapi ditindas dalan kehidupan harian. Bila tertekan ada ke yg nak membantu? Nak tak nak kene bantu diri sendiri juga. Atas dasar tu kami pilih untuk berdiri di atas kaki sendiri. Insyaallah, yakin ngan Allah. Semua orang boleh. Bangkitkan ekonomi keluarga, bangkitkan ekonomi Islam.

Bagi suri yang nak buat platform bekerja dari rumah boleh sertai kami di Akademi bekerja dari rumah. Kita jadi working mother at home (wahm) atau stay mother at home( sahm) . Bole buat soho (small office home office). Kalau masih bekerja dan nak belajar juga jadi usahawan online ke, bole PM saya tuk tahu lebih lanjut.

Bagi sesiapa yang nak belajar buat business takaful, hari sabtu ni ada business preview di menara prudential, jaya 99, melaka. Kelas percuma. PM saya juga tuk tahu lebih lanjut. Very recommended tuk para suami. Untung-untung isteri dah bole jadi suri di rumah bila pendapatan suami dah berganda kan.

P/s : insyaallah, inilah yang kami tahu dan yang mudah untuk kami kongsikan, nak ajar buat design tak sume orang bole buat. Ajar buat asas blog dan ajar buat insurans, itulah kepakaran yang kami ada yang mudah dikongsikan  



~ hidup bukan rahsia~

Di sini ada peluang untuk memulakan sesuatu di alam maya. Bina platform di alam maya dengan Blog kemudian Satukan dengan Facebook Fanpage. Nak belajar boleh. Semuanya secara online. Masa ikut masa anda sendiri. Inilah yang saya boleh bantu. Tapi sebelum tu jawab dulu ya soalan analisa ini bagi saya mudah untuk analisa tajuk blog (company/kedai alam maya) yang akan dibina nanti :

1. Nama Penuh Mengikut IC
2. Pendidikan
3. Pengalaman Kerja
4. Minat dan Kepakaran
5. Matlamat Jangka Pendek
6. Matlamat Jangka Panjang
7. Url Blog lama Jika ada

hantarkan jawapan analisa ini ke saya di khairunnisahamzahara@gmail.com
dan add facebook saya : Nisa Nua atau Khairunnisa Hamzahara 

lepas tu kita boleh ke peringkat seterusnya.

untuk tahu lebih detail boleh lihat di sini :

buat masa ini, inilah yang saya boleh bantu
sekian
wassalam

dari pena penulis
//KHAIRUNNISA HAMZAHARA//

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LIKE OFFIAL FB KHAIRUNNISA HAMZAHARA

LIKE PAGE REKABENTUK 3D

LIKE PAGE PENULIS BEBAS DAN USAHAWAN ONLINE

LIKE PAGE BELAJAR BLOG ONLINE

LIKE PAGE HOMESTAY PENULIS

LIKE PAGE BUTIK MUSLIMAH PENULIS

LIKE PAGE WAHM SAHM SOHO